Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

01 July 2010

Just nu

Jag kommenterar Karins status på facebook.

det är mycket som oroar mig nu. en katt som är borta, måsar som attackerar mina glassar, bilister som nästan kör över en, den där hyresvärden, vr, finska språket, vår transport mellan flygplatsen och vandrarhemmet mitt i natten, din och min oförmåga att planera vår resa. listan är fan lång.

2 comments:

H said...

Va e Chillis borta? O vilken hyresvärd, han som bor i din lägenhet just nu lr?

Anna said...

Chillis var ute och sprang men kom tillbaka efter typ 28 timmar. Hyresvärden i Montmartre var det som inte svarade på våra mejl på ett tag. Det var en stund av tvivel då jag skrev det är på fb.