Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

10 July 2010

La vie á nuit en Paris

Den oorganiserade resan fortsätter. Vi kom till Barbés utan adress och visste ungefär var vår hyresvärd bor. Vi hittade en grind och räknade på något vänster ut att det borde vara bakom den som det är.

Några snälla parisare släppte in oss och jag var nöjd men spänd när vi tagit oss förbi tre portar utan kod.

Vi kom upp på en fin och mycket stor balkong. Det var riktigt franskt häng.

Matto åt jättemånga körsbärstomater.


Sen åkte vi iväg till Bastille.

Där var det happening.
Che dök upp.

Någon lade sitt hår på Mattos axel.


Vi råkade på ett ställe i gatan där våra kjolar blåste upp.

Vi råkade gå förbi en bar som jag blivit tipsad om. Den var najs. Sanz Sans i Bastille.

Nu har vi sovit den obligatoriska eftermiddagsluren. Ett molntäcke har lagt sig över stan och luften känns lite, lite lättare. Värmen gör en dåsig. Ikväll kommer Carla och Frank för att hänga här med oss andra veckan. Innan dess ska vi äta middag någonstans i våra kvarter. Finns massor av mysig ställen här i Montmartre så vi slänger på oss våra skor och promenerar tills någon av dessa har ett bord ledigt för oss.

Manu Chao - Le Rendez Vous

No comments: