Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

09 July 2010

Jardin du Luxembourg







Vi har picknickat i Jarin du Luxembourg idag. Polis patrullerade flitigt i parken och vi blev tillsagda två gånger att vi satt på förbjudna ställen. Till slut hamnade vi på en bänk. Där fick vi njuta av vitt vin och andra godsaker. Det är fortsatt en tryckande värme. Min Converse är söndersvettade och deras platta sulor har lett till trötta fötter. Igår skaffade jag mig därför ett par Nike Air med bra bounce. Nu studsar fram jag längs med Paris gator. Dagens lyckligaste stund var att få svalka fötterna i en fontän med gudomligt kallt vatten.

3 comments:

Syster said...

Ser härligt ut. Fina bilder!
Kokhett här oxå bl.a. 28 grader i lägenheten =S
Vad har ni för temperatur där?
Kram

Anna said...

Äh men fy, har ni så varmt inne?! Vet inte vad temperaturen exakt är här inne hos oss just nu men hett är det. Minst 30, jag skulle nästa våga tippa på 35. Ute är det lika varmt. Skulle Classe Ohlsson ligga i närheten hade jag gått och köpt två stora fläktar.

Syster said...

Bara att torka svetten med jämna mellanrum och låta slaggämnena komma ut =P