Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

10 December 2010

Elhelvetet

Äh, men vad fan. Nu kommer det bli som förra året, att halva min lön går åt till el. I den här lägenheten är det åtminstone varmt, i min förra vet jag inte vad jag betalade för. Ärligt talat, jag har ingen koll. Eller jo, jag hade golvvärme i Gröndal på grund av att ett icke-fungerande värme- och ventilationssystem, samt okunnigt folk, gjorde lägenheten till en krets i Dantes helvete. När jag var på väg att bryta ihop la jag mig på ett varmt badrumsgolv. Precis som Dante lyckades jag dock vandra in och sedan ut i detta helvete.

Känner mig puckad och lurad nu. I ett telefonsamtal med Fortum fattade jag inte att binda elpriset nu i december då jag är tvungen att köpa deras el. Först nästa år får jag återigen köpa Telges gröna el.

Banker och elbolag. Gillar inte.







No comments: