Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

19 December 2010

Hinder

Trots att det fanns hinder tog jag mig till Hornstull igår kväll. Pratade med två killar som vinglade fram i snön och fick veta att de hade flyttat in i en lägenhet i området samma dag men att de inte hade hittat någon parkeringsplats och därför blev tvungna att ställa flyttbilen på andra sidan Årstaviken, i Liljeholmen. Totalt ohållbart. De hade släpat flyttlådorna med sig på tunnelbanan och när de var klara svepte de en flaska rom. Därav den mycket vingliga gången då de pulsade fram i snön. Det var fler än jag som hade haft det motigt med andra ord.

För övrigt så har Jonas Hassen Khemiri gjort det igen.



No comments: