Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

31 December 2010

I väntan på gästerna


I en infraröd bastu läste jag i veckan en modetidning och hittade en rufsig svinrygg. Helt perfekt, tänkte jag, typ så där brukar jag ju se ut i håret. Så nu har jag tuperat håret och förstrött tryckt in hårnålar. Resultatet får räknas som relativt lyckat.

För övrigt är intervjun med Paleface i Husis läsvärd och så håller jag fullständigt med diZi om att man hellre kan räkna att ett nytt år börjar på våren. Helt i onödan blir jag vemodig och nostalgisk på nyårsafton. Det blir ett nytt år varje dag, varje timme, varje sekund. Allting är i ständig förändring. Men jag ser ändå mycket fram emot kvällens fest.

Gott nytt år.

2 comments:

diZi said...

Håller med, Paleface intervjun var definitit bra! Den mannen är bra kombination av klokhet och hjärta!

Lite vemodig och nostalgisk kan jag nog också erkänna mig vara :) Mest på grund säkert av de många händelserna de nyårsaftonen man ännu ens försökte få till det riktigt och "rätt" med fest!
Nu festar jag bara på annat sätt, och annan tidpunkt.

Vi förändras och växer. Bra så.
Gott nytt år!

jessika said...

mitt nya år börjar definitivt nu, så mycke förändringar! nytt jobb ny bil nytt land. jag e plötsligt vuxen med massa ansvar i mina händer.