Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

29 December 2010

Om du trött tryckt in ett minneskort i en iMac

Tänk er att man är ganska trött, men man vill ändå fortsätta fungera och sätter sig framför datorn för att titta på bilder. Man tar ut minneskortet från sin kamera och lite förstrött trycker man in det i sidan på en iMac och känner hur det försvinner in i datorn samtidigt som man läser något på en hemsida . Minneskortet försvinner dessvärre in i fel hål och du grips av panik. Paniken sprider sig till din goda vän, som gärna vill rädda dig ur situationen. Problemet förvärras dock av att din vän trycker kortet längre in i datorn och till slut syns det inte till längre.

Lösningen är lyckligtvis inte särskilt svår. Det du ska göra är att ta ett kort från din plånbok och lirka ut minneskortet med det. Håll i det ordentligt och koncentrera dig på det du gör, tänk inte på annat.

Igår då vi letade lösningar på det lilla missöde som skedde googlade vi först orden "iMac fel hål minneskort" och blev ganska besvikna eftersom det ledde till min blogg. Den var ju inte till mycket hjälp just då. Därför vill jag nu bidra med lösningen. Vill också varna för att det på forum i cybern ges en del dumma idéer. Till exempel tyckte någon att sinitarra, blåmassa, kan användas får att få ut kortet. Men det var underhållande läsning och rekommenderas då humöret tryter.

Nu väntar en viss Tapani på oss. Han är tydligen en hejare på massage.

No comments: