Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

11 December 2010

Underhållning

Ni inom 88 generationen har en konjunktion med Saturnus (ansvar, disciplin), Uranus (frihet, rebell) och Neptunus (drömmande). Detta gör er till rebelliska mot rådande normer och samhällsstrukturer. Lösningen blir att ni försöker att hitta lösningar som passar för er istället för att blint följa samhällets syn. Dessutom påverkas ni för tillfället av en stark konjunktion med Pluto (transformering) som fungerar som en katalysator och som tvingar er att ta itu med era problem.

Astrologen, 15:21, 7 september 2010


Det kan vara mycket underhållande att läsa vissa kommentarer till artiklar på nätet. Astrologen har skrivit detta till en ung förvirrad kille som hört av sig till Insidans panel på DN. Jag skrattar gott varje gång jag kommer att tänka på den där kommentaren. Extra roligt blir också reaktionen från Realisten.


Så du menar på fullt allvar att grabbens problem beror på planeternas placering? Vissa människor borde inte ha rösträtt.

Realisten, 02:14, 19 september 2010


It's not easy to be human - A Camp

No comments: