Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

04 December 2010

Lat lördag

Det är dekadent här hemma nu. Ringde Karin på Skajpen när jag inmundigade mitt morgonkaffe och blev sedan sittande i diskussioner med henne fem timmar framöver. Missade lunchen, missade tvättiden, missade en promenad i dagsljus, missade några timmar jobb. Vi pratade om Moto Boy-spelningen, jag erkände att det kom tårar den första stunden då jag hörde honom live från scenen på Ritz, sedan pratade vi länge om den finlandssvenska bloggsfären och så kärlek. Plus en del skola och en hel del public service. Det som kvarstår av dagen är ett restaurangbesök.

No comments: