Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

20 December 2010

Pengar och soppor

Idag fick det upp för mig hur bra jag är på att stoppa huvudet i sanden. I stället för att lyfta blicken nojjar jag ihjäl mig med huvudet nedanför tårna och sand i ögonen. Detta gäller främst pengar och ekonomi. För mig är det ett problem både att ha och att inte ha pengar. Därför var det med stor lättnad jag överblickade mitt finska bankkonto i förmiddags då det kunde konstateras att alla mina telefonräkningar har blivit betalade tack vare av att skatteåterbäring, som jag inte hade en aning om, har rullat in på kontot. Funktionen att räkningar betalas automatisk är fantastisk.

För övrigt är jag så trött på soppor att jag flyr från dem direkt som det är uppenbart att de börjat koka. Kanske ångrar jag mig lite nu, kanske skulle jag stannat och ställt några frågor till kocken.

2 comments:

tjäna pengar said...

hej!
Vill du lära dig att tjäna pengar, så finns det en bra blogg. jag lär ut hur du kan tjäna pengar på internet.

Petter

Anna said...

Alltså, jag vet inte vad jag ska säga. Kollade på din blogg och lärde mig gärna om domännamn men så kostar ju det. Så nej. Blogspot får duga. Tack iaf.