Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

09 March 2010

Parisplaner och lite kiss

Ännu en kväll framför datorn. Parisplanerna är i full gång och så småningom börjar vi förstå oss på hur kollektivtrafiken funkar och vilka områden som kanske är något för oss att bo i. Den som sitter på information som behövs när man planerar att hänga i Paris två veckor i juli får gärna delge mig den.

För övrigt har min Chill fått stärv. Hon kissar på olämpliga platser. Senast på min jacka. Det kommer inte vara populärt på jobbet i morgon att jag luktar kattkiss.

A la fin de l'été - Brigitte Bardot

5 comments:

Annika said...

Kolla upp att stackarn inte gått och blivit sjuk. Urinvägsinfektion eller nåt. Ha en bra jobb vecka

H Annika

Anna said...

Just det. Jag tänkte att det var för att hon löper och är allmänt överaktiv.

Annika said...

Kan ju också vara något sånt, men brukar inte vara såå vanligt bland honkatter. Vem är du combo med nu då? Blir ju väldigt sällan vi två hörs, blir mera kontakt med Henrietta nu för tiden. Märkligt hur det kan bli:-) Grattis till att du skall bli moster förrästen.
Ha en bra dag!

Anna said...

Angående kisset verkar det vara som att hon bara var sjukt sur för att jag varit hemma så lite. Denna fredagskväll är hon hur mysig som helst. Förhoppningsvis var jackan peaken på hennes kisshämnd.

Angående att jag ska bli moster, så tack! Ska blir jättekul. Först tappade jag begreppen och fattade inte vad moster innebar när Henrietta sa att jag skulle bli det. Men sen kom jag över chocken och nu ser jag fram emot det. Och du ska bli mamma igen! Grattis.

Anna said...

Och angående Combo, så är det gamla vanliga Combo. Finns ingen ny.