Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

28 March 2010

Trettioårsfest, eller snarare kris

Igår var jag på fest. Avslappnad, social och kanske till och med lite rolig. Av festens gäster att döma har vi som inte fyllt trettio än en kris att se fram emot. Särskilt killarna verkade hispiga över sin ålder. Den ena behövde jag peppa att inte ge upp sin önskan om en låtskrivarkarriär och en annan behövde jag påminna om att inte vänta för länge. Han löser sin trettioårskris genom att bygga en studio och på allvar ta tag i sin musik. "Bygg inte för länge, börja bara spela", sa jag. Den ena funderar på att sluta spela och den andra på att börja.

Ett par hade köpt en gård mitt ute i ingenstans samt fem kor. Detta tolkar jag också som ett tecken på trettioårkris. Födelsedagsbarnet i sin tur påminde oss gång på gång om att hon fyller trettio först nästa helg och således bara är tjugonio fram till dess.

Själv blev jag kallad för lammkött när jag uppgav min ringa ålder.

Young Love - Moto Boy

No comments: