Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

01 March 2010

Vuxna tider

Sov till elva i morse, vilket är en överraskning nu för tiden. Sedan jag blev en vuxen, arbetande människa har jag inte sovit längre än till 8.00 på helgen. Men efter två kvällar på stan och fem timmars sömn per natt är jag återställd från den vuxna dygnsrytmen. Herre gud, det är ju som att jag har småbarn att mata innan åtta på helgmorgnarna. Kan dock inte låta bli att tycka att det är mysigt med tidig frukost när vintersolen kämpar sig upp.

1 comment:

Karin said...

Jag tror jag sku kunna sova i hundra år...eller åtminstone tills den här snön har smält och runnit bort. Hoppas du har det bra! Jag ska försöka få iväg ett mail snart. Kram!