Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

11 March 2010

Röjarresan

Andra delen av påsklovsveckan kommer jag att spendera i Göteborg. Länge, länge har jag tänkt att jag ska komma i väg dit. Nu är äntligen tåg och boende bokat och betalat. Den 4 april stiger jag och Combo, han får fortsätta heta så, på ett tåg med en flaska vin och börjar röjarresan.

För den som undrar hur det kommer sig att lärare kan ha alla dessa långa härliga lov kan jag berätta att en heltidstjänst innebär 45 timmars jobbvecka. Jag som jobbar 90% ska alltså hinna med mitt jobb på 40 timmar, vilket är knivigt när man är ny. Så ligger det alltså till. Därför är det lätt hänt att man är slutkörd. Precis som 7 timmars dagar är betydligt skönare än 8 timmar, är den där nionde timmen kännbar varje dag. Fast kanske mest på fredagarna då man är inne på timmarna mellan mellan 40 och 45. Så att sånt, som man säger i Finland.

Superstylin' - Groove Armada

No comments: