Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

07 March 2010

Spännande

Ibland blir livet lite för spännande för att man ska stå ut med det. Man blir liksom trött bara. Orkar inte ens handla med en gång, vilket ofta är till ens fördel.

För min extrakatt Lusse blev det lite för spännande denna natt då hon hamnade ute i trapphuset. Hörde en katt ropa och tänkte att det väl var ännu en löpande hona som utan att tänka på andras välmående raggar hanar högljutt om natten. Blev nyfiken och öppnade ytterdörren. Och där stod hon lilla Lusse.

Vad jag ska göra med min paradoxala Chill vet jag ej ännu.

Tears in a cup - Cats on Fire

No comments: