Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

10 November 2010

Det rullar på

Det verkar som att diskussionen om sex och sånt gick bra. Förhoppningsvis lättar ettorna på hjärtat i sina individuella reflektioner. Men dessa får tyvärr bli oläst just ikväll eftersom vernisage och en lektion i franska väntar på mig.

För övrigt har jag satt igång ett projekt som vi inte vet hur det slutar än, men elever ska planera ett moment och jag ska pussla ihop det till en fungerande helhet. De förslag jag sett hittills har varit extremt välformulerade och vettiga. Jag behöver knappast vara orolig.

Sure Thing - St Germain

No comments: