Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

17 November 2010

Höken

Många bollar i luften, som man säger. Varje dag blir elever utsatta för mina hökögon då jag vandrar genom korridorerna och i ljushallen. Vissa av dem skulle jag vilja ta i kragen och fösa till rätt rum där de kan träffa rätt person. Men bara i bland. Egentligen går det till så här.

"Anna, jag har tappat bort alla texter vi läst."
"Det är ju inte alls bra. Hur ska du göra nu?"
"Jag vet inte... "
"Du får låna texterna från någon i klassen och kopiera nya ex. Kan du ordna det tror du?"
"Mmmm, okej."

För övrigt gjorde jag en förfärlig upptäckt i morse. Min dator var död. Mycket nöjd var jag igår då jag äntligen placerat den så att jag kan lägga på Spotify liggandes i sängen och såg fram emot att göra det direkt när jag vaknade i morse. Men då var alltså dator stendöd.

Tonight - Lykke Li

1 comment:

Karin said...

Döda datorer är de värsta datorerna.