Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

28 November 2010

Förändringar

Det har visat sig att jag fick en lite annan lärarroll än vad jag hade trott då jag pluggade. Inser det nu när jag går tillbaka och läser gamla inlägg. Nya, positiva erfarenheter har turligt nog trängt ut mina dåliga erfarenheter som jag burit med mig sedan högstadiet. Det var nämligen så att "trevliga" lärare hade en tendens att inte vara det mot mig och deras sätt kändes som ett favoriserande beteende. Vissa inkluderades, medan andra exkluderades. Jag var för kritisk och omedgörlig i högstadielärarnas ögon antar jag. En märklig pedagogik att behandla omedgörliga elever kallt eller argt.

Det är inte lätt att hinna med och se alla elever lika mycket hela tiden jämt och ständigt. Men jag hoppas innerligt att alla känner sig tillräckligt sedda och hörda av mig.

Oh my love - The Concretes

No comments: