Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

22 November 2010

Slutspurt

Okej hörni, det är bara fyra veckor kvar. Ett sms från en vän i morse påminde mig om detta, precis i rätt stund. Fyra måndagsmorgnar och sedan inleds mitt andra år som jullovsledig lärare. Finns ingen orsak att tappa humöret nu.

Tyvärr ska jag behöva hålla en två timmar lång lektion snart som jag inte hunnit planera så väl som jag tänkte mig. Mycket tankeverksamhet under gårdagen gick åt till att sänka ambitionsnivån. Inte min grej.

Folkmusik för folk som inte kan bete sig - Bob Hund

No comments: