Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

09 November 2010

En dag som i dag

I dag sa jag att "jag blev tagen på sängen", till några elever och var inte alls beredd på att de skulle vrida det till det som de gjorde. För första gången lyckades jag inte fånga situationen så där galant som jag är van vid. I stället bet jag mig i läppen och lät skrattet klinga av. En elev dunkade mig i ryggen och sa "ingen fara, man säger ju så juh".

I morgon ska jag ändå våga mig in på diskussioner om sex och relationer med mina ettor. Vi spinner vidare på temat relationer och tillhörighet. Jag hoppas att samtalet ska flyta.

För övrigt klurar jag på hur jag egentligen leva mitt liv.

Natural High - Tosca

No comments: