Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

07 May 2009

Aggressioner

För vissa är det puckon i trafiken och folk som tränger in sig i köer som får hjärnan att koppla på aggressiviteten. För mig är det försäljare som ringer eller försöker få mig att skriva på avtal på gatan som gör mig förbannad. Förutom tvättstugan då. För där kan jag bli en sur jävel när folk har mage att plocka ut ens blöta tvätt från tumlaren trots att det är torktid kvar eller när de lagt in sin egen tvätt när ens pass börjar. Då är det ord som idiot, helvete, skit och fan som finns i min vokabulär och jag vet inte längre vad kompromisser och konstruktiva lösningar är. Så när jag denna morgon råkar ut för en störig tvättstugeincident slog den där arga sidan till och jag gjorde mycket lite för att försöka vara en schyst typ. Träffade dock aldrig den skyldiga efter som den personen, när jag kom ner andra gången, klokt nog hann ut med sina kläder från mina maskiner och hade vett nog att inte torka dem i tvättstugan

Kom på en annan sak jag heller inte har tålamod med. När nya grannar, som man först tror vill vara trevliga, kommer fram och hälsar när man flyttar in och sedan visar sig skita i vad man heter och i stället påpekar hur viktigt det är att det inte blir livliga fester eftersom det är så lyhört och hon har det så jobbigt på grund av det. Fasen vilken inflyttningsfest det ska bli.

2 comments:

Sonja said...

va?? Ha du flyttat?

Anna said...

joo, eller jag flyttar om två veckor. tillbaka till gärdet. superfin lägenhet med balkong och solnedgång och min mr. kom gärna och hälsa på. i helgen målar jag väggarna där.