Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

13 May 2009

Allt detta ljus

Nu börjar det bli jäkligt ljust på kvällarna och tidigt på morgonen. Eftersom jag har stora problem med att ljusa nätter ser jag inte alls fram emot midsommartiderna då det ju aldrig blir riktigt mörkt. Klockan är nu nio på kvällen men tittar man på himlen kunde det lika gärna varit halv nio på morgonen. Inte okej.

4 comments:

Karin said...

Har samma problem. Vi planerar inköp av en riktig mörkläggningsgardin. Har bara ingen lust att lägga 50€ på att göra det svart i sovrummet med hjälp av en ful rullgardin :( Måst väl tillägga att jag älskar ljuset annars, men inte kl.4 på morgonen...

Helena said...

Men Anna, gillar du inte sommaren??! Aja, det är väl tillåtet antar jag... :)

Har du flyttat? Var? Fint?

Kramar / Helena

Anna said...

Karin >> Här blir det också mörkläggningsgardin. Robin har redan en tror jag så jag hoppas att den passar.

Helena >> Jag älskar sommaren, men ljusa nätter är onödigt tycker jag. Om det alltid skulle vara som i augusti hade det var perfekt. Om en vecka bor jag på Gärdet igen i en fin lägenhet med en fin kille. Kram

Peppe said...

Jag har samma problem, om jag av misstag vaknar mitt i natten och det är ljust kan jag inte somna om. Sjukt störande. Fast så är det ju trevligt att cykla hem från olika kalas genom stan mitt i ljusa natten.