Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

02 May 2009

Sambooo

Av facebook att döma har folk festat järnet under valborshelgen. En del tycks till och med fått minnesluckor. Oerhört skönt att mitt drickande inte resulterade i sådant. Har tvärtom varit en lugn helg med grill, sol, sällskap och vin. Därför känns det riktigt bra att sitta hemma själv ikväll och eftersom det inte kommer någonting av värde på teve blir det Wollter på P4 som får underhålla mig fram till midnatt i stället. Han tillsammans med min spikmatta och min katt.

Den här dagen har jag skurat mr:s badrum, dörrar, dörrkarmar, möbler och till sist fönster. Sju timmar höll vi på med en paus på ungefär en timme då vi njöt av tapas. Min mr ska i morgon lämna Kungsholmen för att våga sig in i ett samboliv med mig. Modigt, modigt. Nu finns det alltså all anledning att följa den här bloggen. Men en sak är säker, jag har en bra känsla för det här och ser fram emot alla romantiska sommarkvällar på balkongen.

För övrigt är jag spänd på att se hur länge det tar innan svininfluensan är bortglömd och media gått vidare till nästa sensation. För det här är ju en deja vu. 2003 satt jag med tjugotre andra på ett plan för 300 personer till New York. Då var det Sars som skulle döda oss. Men jag fick inte sars på den resan utan hade mer plats en någonsin och flygvärdinnor som hade tid att behandla mig som om jag vore kronprinsessan. Men vem vet, kanske detta är gången då det går illa.

No comments: