Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

30 May 2009

Trött

Sextiotimmarsveckan som avslutades igår har resulterat i feberkänningar och huvudvärk. Blir så trött. Det är nu jag ska ligga ute i solen och vara avslappnad som en säck potatis. Så blir det alltså inte men svt play ska rädda min kväll har det visat sig. Det andra avsnittet av Tolstojs Krig och fred och Schyfferts försvarstal ligger där och väntar.

Först ska dock katter matas hos bortresta vänner.

2 comments:

Karin said...

Nej, inte du också. M har legat hela helgen i sängen med feber och höga infektionsvärden...hoppas du blir frisk snabbt. Grattis i alla fall! är du lixom lärare på riktigt nu? :) Nu ska jag ut i solen för där är 25 grader varmt! Fick annars den där återkommande stockholmlängtan här nyss, kanske vi sku hitta ett veckoslut i sommar som vi kunde flyga över...? Skrivs!

Anna said...

Vi får soffan den här veckan så sen är när ni välkomna hit på direkten. Skulle vara fint med några härliga sommardagar i Stockholm precis som förra året. Stackin M då. Du får hälsa honom. Skrivs!