Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

28 May 2009

Jobbig känsla

Det är riktiga monsterdagar just nu. I morgon ska uppsatsen ut på kurswebben för allmän beskådan och igår skickade jag in en nästan färdig version till min handledare. Nu sitter jag och korreläser och ser över de delar som ännu inte är klara. Drabbades precis av en pinsam känsla och rött ansikte när jag upptäckte att jag mitt i metoddelen hade skrivit analen i stället för analys. Huj. Där sitter min handledare nu och undrar vad jag gjort under mitt uppsatsskrivande egentligen. Men nu måste livet gå vidare. Finns inte tid för eftertanke.

Är ganska pigg idag ändå. Var inte klar för dagen förrän 00.15 igår och hade börjat den 8.00 på Södertörn. Tufft. Men vid 20.00 låg jag i ett varmt bad och drack starköl. En kort och effektiv retreat.

No comments: