Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

08 May 2009

Det är fredag eftermiddag

Här på Södertörns högskolas bibliotek sitter jag och kämpar mot frestelsen att släppa uppsatsen och låta helgen börja. Men lika fort som det blev fredag kommer det att bli måndag. Och så kommer det att fortsätta till den 29 maj då det är inlämningsdag. Så jag trampar vidare. Bredvid mig har jag en fin skolkompis i samma sits och jag tänker att när hon får gå, då får också jag gå.

Försöker klargöra finlandssvenskarnas roll i Finland under den ryska tiden. Min uppsats går ut på att se individen, min morfars mor, och de omgivande strukturerna. Ungefär så skulle man kunna säga. Min mister kan kortfattat förklara detta bättre, vilket oroar mig lite med tanke på att det är min uppsats. Än så länge behöver jag en herrans massa meningar innan jag lyckats förklara uppsatsens syfte, metod och teori.

För övrigt så är det ju så att även de vänner jag inte delgett nyheten om mitt samboskap självfallet är bjudna att vara med och stressa upp min granne. I know you can do it.

Jag är trött nu.

3 comments:

Anonymous said...

ska du flytta ihop med Robin? el missförstod jag nu?

jecka

Anna said...

nej du har inte missförstått. precis så är det. om du vill kan vi hålla genusintervjun på min nya balkong i morgon eftermiddag. det är sol där då. kram

Anonymous said...

ja det låter perfekt!
ses imorgon.
jecka