Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

25 May 2009

Go Schyman

Borde kanske dra ur internetsladden och försöka lura mig själv att nätet ligger nere hela dagen.

Hur som helst. Det var roligt att höra på debatten mellan Gudrun Schyman och representanter från Sverigedemokraterna och Piratpartiet i Agenda igår. Hon sa åtminstone tre saker som fick mig att skratta gott. På ett positivt sätt alltså. Ska ju rösta på henne i juni.

- Vi är ett litet lustigt gäng som sitter här, sa hon inledningsvis.

- Vem har stulit vad från vem?, sa hon för att få sverigedemokraten att förtydliga sitt tal om att de kommer kämpa för att svenskarna ska få tillbaka Sverige.

- Nej, det är inte jag som är programledare, sa hon när hon kom på sig själv med att fråga ut sverigedemokraten.

No comments: