Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

23 May 2009

Möjligtvis är hus en god idé

Hittills har jag inte drabbats av "jag vill bo i hus"-manin och trodde inte att den var på kommande heller. Jag började mina levnadsår i lägenhet och flyttade vid fem till egnahemshus, som man säger på finlandssvenska, och även om jag trivts bra med det har mina egna framtidsplaner inte handlat om husdrömmar. Men nu när jag precis fick veta att grannen på andra sidan väggen som jag misstänkte att låg död i badkaret lever så dök huset upp i mina drömmar. Kanske kan trädgården få se ut som en djungel för jag kan åtminstone lyssna på musik hur högt jag vill. Grannen är inte död. Tvärtom är hon en snabb jävel som hinner ringa på dörren innan jag ens själv uppfattade ljudet från stereon. Hon gillar uppenbarligen inte house.

2 comments:

Karin said...

Ojnej. Inte jobbiga grannar. Ska hålla tummarna för att situationen inte spårar ur...

Anna said...

ja usch. hon känns väldigt oförutsägbar just nu.