Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

20 May 2009

Spurten

Jag är nu på slutrakan i mitt uppsatsarbete. Detta är skrämmande på ett sätt som får mig att kippa efter andan men samtidigt mycket, mycket skönt. Eftersom jag alltid gör uppgifter exakt inom den tidsramen jag tilldelats från början blir det alltid så att jag gör lite för lite ända fram till dess att målet syns. Då sätter jag i högsta växeln och det går så fort att jag inte hör vad någon annan säger. När ska jag lära mig att det går att ligga lite före och bli klar innan deadline?! Mister kan sådant och jag följer noggrant med hans arbete för att lyckas lista ut hur det går till.

No comments: