Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

15 August 2010

En lugn söndag

Potatis ska både kokas och ätas med skal tycker jag.

Ärtperioden håller i sig. En gång i vintras tillagade min mamma fisk i kastrull med några deciliter vatten i botten och baljväxter efter behag. Sedan dess har det varit en återkommande maträtt hemma hos mig. Allt är klart inom tjugo minuter.

Den här sötsaken sov som en stock när jag kom på besök idag.



Det kan upplevas som jobbigt att ta en kaffe med mig i dessa tider då jag ofta passar på att testa inställningar på min systemkamera. Hittade en fototidning på Kafé Russin i Fredhäll och måste direkt kolla knapparna som det stod om i den.

No comments: