Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

07 August 2010

Lite sånt

Om jag bara visste var usb-sladden till min gamla digikamera är skulle ni få se en skitfin bild på Nina på Pet Sound när vi åt musslor där igår. Moule frites. Sedan bar det av till El Mundo där en stekig men schyst bartender blandade drinkar åt oss till ett bra pris. Mycket omsorgsfull var han och gott blev det. Johanna Koljonen dök också upp och jag hade en liten pratstund med henne om finlandssvenskhet, ungdomsliv i Snappertunska skogar och Helsingfors .

Igår flyttade jag mina bokhyllor så att de fungerar som rumsavdelare. Och tänk vad en liten insats kan göra stora saker. Kändes mycket bättre att vakna i morse. Tyvärr är sommarens högkonjunktur över nu och kontot för inredning slut. Linser och potatis blir det en månad framöver. Som tur är har jag ett och ett halvt år gammal väggfärg kvar som jag kan måla baksidan av bokhyllorna med.

Klockan fem i eftermiddag är det lägenhetsvisning hos mig. Då ska det ha skett underverk med både mig och lägenheten. Vi ska glänsa.

Dancing with my self - Billy Idol

1 comment:

jessika said...

härliga tider, låter det som.
själv bara jobbar jag, fast jag trivs bra på jobbet allt som oftast, det sämsta e att man e så slut efter 9timmarna så man tappar helt sitt sociala liv.