Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

26 August 2010

Två i en etta

Min bror bor hos mig nu igen. Det funkar för det mesta bra förut när hans slitna nokia piper fem gånger på en halvtimme. Den där meddelandetonen man hade vid millenniumskiftet. My goodness. Jag höjer ljudet på stereon.

"Har du alltid så där hög musik?", undrar han då som försöker titta på film.
"Meeh, får man inte lyssna på musik nu heller?"
"Jo men lite lägre kanske.", säger han. "Sparar du de där låtarna på en lista?"
"Jo, en del"
"Bra, för jag behöver dina listor sen."

Det var en bestämd ton i allt han sa även om det inte riktigt gick ihop.

Mer Chico Hamilton.

Conquistadores
- Chico Hamilton

No comments: