Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

22 August 2010

Jag slant visst med handen

Papperstidning vinner alltid över nättidning men ändå är jag oftast för snål för att betala för en prenumeration. Därför tar jag alla chanser jag får när ett erbjudande med gratis tidning i några veckor hamnar i mina händer. Problemet är bara att månaderna efter följer ett krig med tidningens telefonförsäljare. Dagens Nyheter borde verkligen bli noggrannare med sin rekrytering. Försäljarna är skräniga och tröga.

Nu har jag fått ett erbjudande om gratis Svenska Dagbladet fyra veckor framöver. För att få prenumeration måste man fylla i sitt telefonnummer. Oturligt slant jag med handen och det blev en åtta i stället för en sjua på slutet. Detta upptäckte jag när det redan var för sent. Synd.

För övrigt stämmer SVT:s och SR:s valkompass väl med hur jag lägger min röst nästa månad. Däremot är ett visst rasistisk parti och provocerar mig. Att de ens har fått den plats de har i valdebatten är en skam. Vi tar dem på allvar på fel sätt. Tydligen är risken lika stor, eller nej liten, att jag lägger min röst på dem som moderaterna och deras gäng.

Ja till skatter och jämställdhet.

5 comments:

jessika said...

gjorde oxå testet: 1a miljöpartiet 2a feministiskt initiativ.

Karin said...

Oj, är det redan nästa månad hos er! Vi får vänta tills april vi. Men ger valmaskinerna bara utslag om vilket parti du borde rösta på, inte vilken kandidat?

Anna said...

I Sverige röstar man på parti och får kryssa för en viss kandidat om man vill. Det är frivilligt. Jag kommer rösta i båda valen. Yey!

Karin said...

Jahaa, jag trodde man röstade på både parti och kandidat. Ja, du får ju vara med och bestämma överallt du din lyckost :)

Annars, you've got mail.

HannaH said...

Åå, jag önskar att jag skulle ha skrivit en siffra fel. De ringer mig hela tiden.