Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

27 August 2010

Paris var kul


Det är sådana här vanliga fredagar i Stockholm efter jobbet som man kan tänka tillbaka på sommarens bravader. Då när man hade druckit världens största pina colada och inte hade en enda undervisningstimme i sikte. Hur kul mitt jobb än är så är det inte som kvällarna i Paris.

Har satt Kafka i händerna på mina elever idag och ser fram emot att diskutera hans absurdism med dem nästa vecka.

So Flute - St Germain

3 comments:

Karin said...

Vad har hänt med min klänning? Den sitter liksom snett på att fronter. Men skit nu i det, för fan vad vi har det bra där i ruset :)

Anna said...

Oh yes, det hade vi. Över huvud taget så satt ju kläder lite konstigt på grund av att det var galet varmt. Håret blev konstigt och huden också.

Matto said...

Vi var alla ganska sneda den kvällen... :)