Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

08 August 2010

The lonely cowboy

Är man sugen på ärtor så är man. Qourn är för övrigt mycket gott.

Möter ofta sniglar när jag går hem.

Höjer mysfaktorn lite i taget hemma hos mig.

Gick i skogen med min franska väska.

Jag bor nästan i Vinterviken.



Varför bygger man så få hederliga hus nuförtiden?! Så här gjorde man förr i världen. Varför lämna ett lyckat koncept?

Har haft syster med familj på besök men i övrigt har jag hängt för mig själv i två dagar. Därav folktomt på bilderna. Det har varit en skön sista helg på semestern och det tar emot att återvända till all fart och fläng på jobbet. Ska göra mitt bästa för att hålla pulsen nere det här året och inte ta i så förbannat. Kul ska det vara. Jämt.

Annars så har Peppe på mitt initiativ en intressant gallup på gång. Jag tar tacksamt emot andras perspektiv på saker och ting efter att ett ex kommit med så många befängda idéer angående både det ena och det andra.

Jag hade en gång en båt - Cornelis Vreeswijk

4 comments:

Matto said...

Kameran tycks ta riktigt fina bilder. Eller kanske jag skulle säga fotografen ;)
Att ta det lugnt i vinter låter också bra. Onödigt att stressa upp sig, då blir allt bara värre.

Karin said...

Myyyysbilder :) Nu har jag postat brev åt dig!

Anna said...

Matto> Ja, det kanske kan kallas en lyckad kombination. Eller det ska bli det i alla fall. Det är många finesser och nya ord att lära sig.

Karin> Ett handskrivet brev på posten från dig är för bra för att vara sant. Vaaad jag väntar.

dizi said...

Åh vad fina pics!
Och jo bättre husbygge efterlyses!
Den där trapp-bilden riktigt fastnar i syncentralen...