Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

14 August 2010

Fredhäll kallar?

Jag tror, jag tror, och det ser ut som att jag ska flytta till Fredhäll i höst. Balkong, 2000 kronor billigare hyra, en bästa vän några meter bort, en tunnelbanestation ligger nära, klippor bakom mitt hus. Den dagen allt är klart och jag står på den där balkongen kommer jag att skrika ut min lycka över hela stadsdelen. Fram till dess myser jag av tankarna på denna mycket möjliga framtid.

2 comments:

Karin said...

Jaaaaa! :D Det här likear jag very muchos! Har du fått mitt brev? Hör av dig dorvel! :)

Anna said...

Dorvel! Haha. Finlandssvenska rules. I bland vill jag ta min grejer och åka över potten bara för att få säga alla sådana där roliga ord och uttryck.

Jaaa, jag har fått ditt brev. Läste det mitt i natten efter personalfesten. Låg och mös i min säng. Filmen ska ses så fort jag får min morfars gamla teve att funka med Combos dvd. Vill skriva ett handskrivet brev tillbaka.

Och jaaa Fredhäll. Han ringde igår och sa "jag vill byta" och nu ska vi fixa en massa papper. Jag hoppas att han inte ska ångra sig, men han verkade lika glad som jag över att vi ska byta.

Hör av mig i något annat medium snart.

Kraam