Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

03 August 2010

Själv

Det är självklart men alltid fint med experters stöd. Musik påverkar våra känslor och därför gör jag nu en get happy-lista på Spotify. Först ut är Dannys Tokyo och If only you. Glatt, dansat och enkelt. Sedan fyller jag på med P.Diddys Last night, Starships We built this city, Talking heads This must be the place, Queens Don't stop me now, Phoenix If I ever feel better, Nationalteatens Kolla kolla, Nouvelle Vagues Teenage Kicks, Birgitte Bardots Ciel de lit, The Arks Moderns days, Echo Chamber, Calleth you calleth I, Erik Hassles First time, Buddy Rich Big Band The beat goes on.

Nu ska jag återgå till ett liv i min lägenhet. Sommaren har nästan gått och jag har inte varit en dag utan sällskap. Om jag bara gillade min lägenhet hade det här säkert varit något jag sett fram emot, att få rå om mig själv. Får lov att klä upp lägenheten rejält om vi ska komma överens, eller för att få den bortbytt.

Leave me be - The Zombies

3 comments:

jessika said...

om du delar spotify på facebook får du se alla kompisars spellistor, det e ganska intressant. jag lärde mig det i förrgår.

K. said...

Ja, hur går det med allt det där nu? Blir det byte? Annars har du ju jäkligt många bra låtar där som kommer att hjälpa dig :)

Anna said...

jessika>> jag har sett det där men inte vågat ge mig in på det ännu. lite galet att alla kan se vad man lyssnar på, men det finns väl sekretess antar jag. bra tips på musik får man ju förstås.

k.>> jag vet inget än. en kille vars lägenhet jag tackade nej till i våras, men som jag nu vill ha, ska komma och kolla på min snart. ska övertala honom att byta. så tills dess fyller jag på min get happy-lista.