Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

16 August 2010

Stoneface

I morgon ska jag välkomna mina treor tillbaka till skolan. Uppropet gör jag med ett leende, men när de träffar mig igen på torsdag för att ha svenska kommer de att möta mitt stoneface. De har en tendens att bli slöa och stökiga om jag inte håller hårt i tyglarna. De ska få Frankenstein i handen tillsammans med ett tight schema som landar i en salsskrivning.

Nu får Leif sina minuter i etern på P1 och använder det till att uttrycka sina åsikter om samkönat äktenskap och säger att "de håller på att äta sig in" och att också "muslimer har som mål att ta över världen". Man blir så trött. Den mannen borde också få ett tight schema på en kurs som landar i bildning och empati.

No comments: