Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

22 May 2011

Den omedvetna domen

För någon månad sedan gick det upp för mig hur snabbt jag dömer potentiella pojkvänner. Det slog mig att jag fortare än jag hinner uppfatta det stämplar en kille som tråkig. Tråkig!, låter det i mitt huvud snabbare än någon skulle kunna säga det högt. Därför hör jag det inte ens hända. När jag väl kom på det här bestämde jag mig för att vara mer öppen. Nu märker jag när det händer och ifrågasätter tanken innan domen faller.

Det kände skönt att bli medveten om det här.

No comments: