Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

22 May 2011

Kravet

Härmed uppmanar jag Karin att starta en blogg.

Motivering:
Du hittar läsvärda och intressanta blogginlägg och artiklar här och var, titt som tätt. Dessa artiklar bör komma till mångas kännedom. Du skulle vara en förmedlare av intressanta texter där folk presenterar sina synvinklar på saker och ting. De gånger då du har tid skulle du skriva dina egna tankar kring det lästa, men när du inte har tid och lust för det får du oss andra att bli varse om att texten överhuvudtaget finns. Dessutom känner du intressanta typer som skulle kunna föra intressanta diskussioner om det du länkar till.

Jajaja!

7 comments:

Karin said...

:D just så.

Anna said...

Få saker är så kravlösa som en blogg. Du uppdaterar om du har lust. Ingen behöver bry sig om du skriver och det har väldigt lite med prestation att göra. Du skulle fylla ett tomrum i cybern Karin.

Nina said...

du har minst två läsare redan! :)

Karin said...

Finns det verkligen tomrum i cybern? :)
Nä, jag ska fundera på det. Men ingenting kommer att hända före 10 juni åtminstone. Jag hinner ju inte ens kommentera på alla dina intressanta inlägg för tillfället. Men jag lovar att du är den första som får veta om jag faktiskt börjar blogga!

Matto said...

Amen.

Anna said...

Det finns mycket skräp i cybern och pga det kan det tyckas som att den redan är full, men det är en inbillning. Det saknas många perspektiv och mycket information.

Anna said...

För övrigt är det här inlägget ett praktexempel på hur upprepning i en text gör den trist att läsa.