Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

07 May 2011

Jag är stor nu. Lovar.

Igår gick Karin och jag på restaurang. Jag hamnade på samma restaurang som förra fredagen och lovade Karin att maten var god men att vinglasen var lite för små. När vi beställde vin sa jag därför "ett stoort glas vin". Jag är vinsugen på fredagar, så är det bara. En stund senare fick vi vårt vin och samtidigt ombads vi visa leg. Legitimation! Där satt man, efter ännu en stressig arbetsvecka som gymnasielärare och grävde fram sitt leg för att bevisa att man levt minst arton år på denna jord.

Vi hade kanske uppträtt tonårsaktigt på något vis. Vet inte.

No comments: