Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

01 May 2011

Efterverkningar

Jag minns en tid då jag sov till tolv efter en festnatt. Den tiden är saknad. Numera hinner jag lyssna några timmar på Morgonpasset Helg på P3 trots att jag krupit under täcket bara fyra timmar innan det programmet drar igång. Inte okej. Alls. Nu kan jag inte göra någonting annat än vara en osalig ande här hemma. Så trött så trött. Det här är tristare än att på samma gång vara kissnödig och törstig utan toalett. Är oerhört glad över att jag inte firar Valborg i någon studentstad eftersom man där tvingas ut i en park på 1 maj. Det hände mig 2008 i Åbo och jag har nog aldrig visat mig så sliten bland folk. Det finns en hemsk bild från den gången på facebook. Jag dör alltid lite varje gång den dyker upp.

Nu fika med Nina i Fredhäll. Jag tvingade hit henne eftersom jag kanske kommer behöva dyka ner i min soffa igen fort som fasen.

No comments: